viernes, 8 de noviembre de 2013

La llet de vaca, positiva o negativa per la nostra salut?

L'ésser humà és l'únic mamífer que ingereix llet procedent d'un altre animal passat el període de lactància, sabent que la llet que produeix cada mamífer és específica per a la seva espècie.
Llet de vaca
Hi ha diversos estudis que demostren que l'excès en el consum de llet de vaca no és beneficiós sino perjudicial per la nostra salut, i que ni necessitem tant de calci ni la llet ens el proporciona.

Per exemple, el projecte Cornell Oxford-China de nutrició, salut i medi ambient, el qual es va iniciar el 1983 amb un estudi dels hàbits de 6500 habitants de 65 províncies disperses de la Xina rural, demostra que la llet animal desmineralitza els adults. Es va comprovar que les dones que no prenien llet de vaca i s'alimentaven a base d'arròs, vegetals, soja i derivats, no patien osteoporosi. En canvi, si deixaven aquesta dieta i consumien llet de vaca, els seus nivells de calci baixaven i augmentava la incidència de dita patologia.

D'altra banda, el doctor Jean Seignalet, que és hematòleg, immunòleg, biòleg, catedràtic de Medicina de la Universitat de Montpellier durant molts anys i autor de més de duescentes publicacions en prestigioses revistes mèdiques, ha afirmat que 

"Muchas personas piensan que prescindir de la leche puede provocarles pérdida de calcio y problemas como la osteoporosis pues la televisión, la prensa y la mayorí­a de los médicos repiten que la solidez de los huesos depende de su cantidad de calcio y sólo el consumo diario de productos derivados de la leche puede aportarles en cantidad suficiente ese precioso calcio. Sin embargo, yo digo firmemente que NO. El peligro de la falta de calcio es una ilusión. Es cierto que la leche de vaca es rica en calcio pero una vez en el tubo digestivo humano la inmensa mayorí­a del mismo es precipitado en forma de fosfato de calcio y expulsado a través de las heces fecales. Sólo una pequeña parte es absorbida. El calcio asimilable es aportado en cantidad más que suficiente por los vegetales: hortalizas, legumbres secas, verduras, carnes crudas y frutos secos y frescos. Además el calcio es un mineral muy abundante en el suelo donde es recuperado por las raí­ces de las plantas. En definitiva, eliminar de la alimentación la leche animal no provoca carencia de calcio. Al contrario, el régimen hipotóxico -desprovisto de derivados de la leche- acompañado de magnesio y silicio bloquea 70 veces de cada 100 la evolución de la osteoporosis e incluso permite a veces recuperar parte del terreno perdido".

Nosaltres, des de Midori, us instem a reflexionar i a provar la llet vegetal, com la llet de soja, d'ametlla, d'avellana, de coco, d'avena, etc. algunes de les quals ja hem introduït en entrades anteriors al blog.

Salut!

No hay comentarios:

Publicar un comentario